Czy placówka mająca kontrakt z NFZ może pobierać opłatę za niestawienie się pacjenta na umówioną wizytę?

Nie. Pacjent, który nie stawił się na umówiony termin wizyty nie może być zobowiązany do uiszczenia opłaty placówce, która ma podpisany kontrakt z NFZ. W przypadku niezgłoszenia się na ustalony termin udzielenia świadczenia, pacjent podlega skreśleniu z listy oczekujących, chyba że uprawdopodobni, że niezgłoszenie się nastąpiło z powodu siły wyższej.

Logo RPP
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.